10 maj 2020

AHA



Hemma.
Hemma och hemma.
Vardagen i den nya tiden 
har också hittat hem.
Jag har precis som många med mig
tänkt och klurat.
På livet överlag och 
hur det önskas levas.
Vad som är viktigt och vad
som kan strykas från 
listan.
Utan att sväva iväg för 
mycket åt något håll,
så har jag i alla fall
absorberat mig väldigt
mycket i två ord.
”Multi Passionate”
En beskrivning av en personlighet 
med många kreativa idéer på 
många olika områden.
Kort beskrivet.
Genom Lisa Frazer som
driver
där ni bland annat 
fått hänga med mig på min
laserbehandling,
har jag fått upp 
ögonen för detta begrepp
som upptagit hela min helg.
Jag har läst och läst.
Googlat och googlat.
Känt AHA ovanpå AHA.
Det finns fler som jag.


I hela mitt liv har jag alltid undrat 
varför jag inte hittat hem i
bara ett intresse.
Gått all in på det liksom.
Inte förstått varför skolgången
och teoretiska ämnen kändes 
SÅ främmande och helt
ointressanta.
Lärare som alltid manat mig till
koncentration.
”Sluta drömma dig bort Maria.”
Bild och Form är
det enda ämnet jag någonsin toppat betyg i.
Som vuxen har jag alltid känt mig
fladdrig och smått rörig.
1000 idéer i knoppen jämt.
Nästan stressande i perioder.
Aldrig kunnat bestämma mig för i 
vilket fack jag ska vara.
Jag har bara tyckt att SÅ 
mycket är SÅ roligt och 
fått idéer och skaparlust runt det mesta.

Nu förstår jag,
och det är så härligt.
Att diagnostisera/diplomera sig själv.
Som en 
”Multi Passionate”
Tack LISA och längtar tills vi 
snackar livet  igen.






Miniprojekt hemma idag.
Hundkäx från jättebuketten 
jag plockade i fredags.
Som ett skirt blickfång,
Och så lite som ger så stor effekt.



Nope.
Nästan aldrig.
Även om det säkert skulle behövas.



Hej hej i spegeln.
Älsklingstopp i bomull 
och stretchiga jeans som ändå
håller formen.
Alltihop från mina
vänner på 
NOA NOA I ÖREBRO.
Där även en av mina bästa 
vänner Jennie jobbar
å basar.
Vår nya dagsrutin är att ta morgonkaffe
ihop på telefonen, 
efter min löprunda i skogen.
Som jag älskar dessa samtal.
I dessa ensamma tider speciellt.
Tack för att du är så bra jämt.
Å rolig.
På riktigt å allt det där.





Toppelitopp 
från NOA NOA I ÖREBRO.
Sockersöt men också ball
till skinnbrallor såklart.
Det är sedan gammalt.
Mjukt å hårt är lika med bravo.



Söndag.
Jag läser vidare.
Ärtan hänger med vänner 
och plötsligt har jag mer tid än 
någonsin för mig själv.
På gott och ont.
Livet och livet.
Hej och hå.

Ta hand om er, 
och var förståndiga.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar