15 maj 2020

Stripes al’a Classico



Dagens.
Å alldeles för kallt med kjol.
Även om jag körde det gamla tricket med
cykelbyxor under.
Det är ju MAJ snälla nån!
Jaja.
I alla fall på väg mot promenix 
med en av mina soulmates Johanna.
Vi tog tur till Stortorget i stan å 
ståndet med alla dessa MAGISKA 
blommor.
Nonstop prat och TACK igen för
bukett och energi.
Gjorde hela min ensamhetsdag
lite bättre.

Randigt går aldrig ur tiden.
Det är sedan gammalt.
Jag har sällan ekonomi för svindyra
plagg (även om klassiker och nerpressa är värt investeringen) 
och tricket är då att inspireras
av de stora.
Sedan letar man bland kedjorna, 
i sin egen garderob eller vintage.
Efter bra pris och bra material.
Denna från HM i 100% bomull
nöp jag på nån rea för 50 spänn.
Skinnpajen är säkert 10 år 
gammal, kjolen har jag bytt till mig
och cykelbyxorna kommer från
vännerna på NOA NOA Örebro.
Blandat är bäst och framöver ska jag visa er 
hur man enkelt startar morgnarna utan 
förvirring, då en genomtänkt 
basgarderob är tricket.

Det går att hitta stilen med lite 
fantasi och rot i garderoben.
Glöm inte det.
Lek å ha kul.
Det är bara kläder.



By Malene Birger.
Som denna säsong krossar
i snygghet.
Habegäret vet liksom inga gränser.
Fanfar till kreativ designer.






Accentfärg.
Tänk er den på brunbränd sommarkropp.
Slurp.



Smyckena.
Jag är ju själv julgran året om,
men det är på sommaren de får
poppa.
På bara armar och i tunna enkla kläder.
Love.



Min ständiga inspirationskälla.
Pernille Teisbaek.
Följ på Instagram och
dö snygghetsdöden.


Nu vin å serie.
Hej å hå.
Låt tiden gå.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar