21 maj 2020

PERSONLIG BASGARDEROB



Hej på er!
Så startar jag ofta videoklipp som
jag lägger ut på min story på 
Instagram.
Gjorde några klipp även idag
men de fick gå i papperskorgen
som så mycket annat.
Jag testar mig fram mot ett 
nytt forum och hur det skulle
kunna se ut.
Superkul och fortsättning följer.

Nu ska jag prata basgarderob.
Inte ett nytt ämne här på 
bloggen men värt att upprepas om och om igen.
Håll utkik på mitt Instagram 
( @maria_karlberg )
där jag framöver kommer fråga er 
om hur och vad ni vill se mer om.
In på detalj, eller räcker mina 
ord och bilder.
Osv osv.



Då kör vi!
Basen i en garderob bör enligt mig
och utifrån min livsstil vara:
(utan satt mängd såklart;))

Vit T-shirt.
Jeans, svarta och blå (efter tycke, smak och kroppsform).
Vit skjorta.
Vitt baslinne.

Thats It.
Ja, på riktigt.

Sedan addar du ett enkelt ytterplagg 
(skinnpaj, jeansjacka eller kappa efter säsong och humör).
Ett par sneakers, loafers eller heels (också efter humör och säsong).






Hur gör man då en basgarderob personlig?
Tillsätter smycken såklart.
Jag älskar guldsmycken.
Mycket å många.
Fått, köpt å ärvt.
Jag går runt som en julgran.
Som ändå inte känns överklädd.
Eftersom mina plagg oftast är 
enkla och direkt ur basgarderoben.





Håret är åter honungsfärgat 
och precis vad jag trivs bäst i
efter en utsvävning åt det brunare.

Många hål i öronen och 
mycket som händer.
Med samma former och material 
känns det ändå inte rörigt.



Här är en skärmdump
från Pinterest.
För er som inte är vana kan jag tipsa om
att ni går in på mitt 
Pinterestkonto.
Scrolla sedan till
min anslagstavla kallad
FASHION BASICS.
Där finns mer inspiration, 
och om ni klickar upp
ett av mina collage i
själva anslagstavlan så
kommer ännu fler liknande
collage/moodboards upp
som förslag under.
Ett superhärligt sätt att 
hitta inspiration om
fantasin tryter.

Klicka 



för att komma direkt 
till mitt Pinterestkonto.

Fin kväll,
kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar